-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32848 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:27

- درخصوص خرافه زدايي از دين اسلام و درخصوص چگونگي عزاداري مقبول براي اهل بيت «عليهم السلام » و در باره حضور قلب در نماز توضحاتي لطف فرمائيد ؟
از جمله راه كارهاي اساسي مبارزه با خرافات و زدودن آنها مأنوس بودن با قرآن كريم وتفاسير معتبر مثل الميزان , تفسير نمونه , و همچنين مطالعه كتابهاي روائي معتبركه مورد تأييد علماي حديث شناس باشد مثل آثار علامه عسكري , علامه اميني , علامه طباطبائي , استاد مطهري اصول كافي , نهج البلاغه , من لايحضره الفقيه , و علاوه بر اينها همنشيني و شركت در جلسات علمي كه دانشمندان فاضل علوم اسلامي ابراز نظر ميكنند .
مثلا درخصوص عزاداري مقبول يكي از كتابهاي ارزشمندي كه درجهت زدودن خرافات و تحريفات عاشورا نوشته شد كه كتاب حماسه حسيني اثر استاد شهيد مطهري مرتضي مطهري مي باشد.
در وصيتنامه مرحوم امام خميني «ره » به مطالبي در اين خصوص اشاره گرديده است, و درخصوص عزاداري مقبول به طور كلي بايد بگوئيم آن عزاداري مقبول خواهد بود ,كه نتيجه آن شناخت و معرفت بيشتر نسبت به اهلبيت باشد و باعث اصلاح رفتار و كردار و روش زندگي شركت كنندگان در آن جلسه باشد به هر ميزان كه اين اثرات بيشتر باشد آن عزاداري مقبول تر خواهد بود و بايد عزاداري كه در آن وهن ( اهانت خفيف كردن اهلبيت « عليهم السلام » باشد پرهيز نمود .
امام صادق «عليه السلا م »« براي ما زينت باشيد موجب عيب و زشتي ما نگرديد» ( الحكم الزهراء , 1/239 تمامي مراجع و علماي اسلام تأكيد دارند مجالس عزاداري اهلبيت پرشور برگزار شود اما بايد ازهر عملي كه موجب وهن به اهلبيت شود خود داري نمود .
منابع :
1- الحكم الزاهره
2- حماسه حسيني .
3- مسائل جديد از ديدگاه علماءو مراجع تقليد
جهت حضور قلب درنماز رعايت مستحبات و پرهيز از مكروهاتي كه در رساله هاي عمليه ذكرشده بسيار مفيد است. مثلا؛ خواندن اذان و اقامه و دعاهاي قبل و بعد از تكبيره الاحرام , دفع ادرار و مدفوع قبل از وضوء گرفتن, رعايت حالات ظاهري در خصوص كيفيت ايستادن , ركوع , سجود و غيره ,توجه به اين مطلب كه سبك شمردن نماز عواقب وخيمي بدنبال دارد و حفظ و مراقبت نماز نتايج سودمندي به دنبال خواهد داشت .
درمورد حضور قلب , هم شرايطي داردكه نوشته اند : لازم و ضروري است , اما ازهمه بهتر , بايد از خدا كمك طلبيد و اول نماز بگوئيم , خدا ياچند دقيقه مي خواهيم با تو صحبت كنيم كمكمان كن تا حواسمان جمع باشد و با حضور قلب در مقابل خالق جهان عاشتقانه , عارفانه حرف بزنيم .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.